Sunday, December 15, 2013

EV USULÜ TANTUNİ


ev usulu tantuni 1


Malzemeler:· Yarım kilo dana antrikot

· 2 iri domates

· 4 sivri biber

· tuz, pul biber, kara biber, kekik

· zeytinyağı ya da tereyağı




Yapılışı:

· Eti küçük küçük doğradım.

· Sacım olmadığı için kızgın tavaya koydum, fazla sulanmaması için sürekli karıştırdım.

· Suyunu çekince 3-4 kaşık zeytinyağı koyup kavurdum.(isteyen tereyağıda koyabilir)

· Bu aşamada sacda yapabilseydim , eti kenarlara çekip, ince ince doğradığım biberleri etin yağında kavuracaktım.Ama tava kullandığım için eti bir tabağa çıkartıp biberleri kavurmaya koydum. Yağ az gelirse yine yağ koyabilirsiniz.

· Biberler kavrulunca kabuklarını soyup küçücük doğradığım domatesleri ekledim.

· Domatesler eriyince önceden kavrulan etlerle birleştirdim.

· Tuzunu, biberlerini , kekiğini attım.

· Servise hazır.Tabii söylemeye gerek yok lavaşa sarılıp yenildiğinde tadına doyulmuyor.




Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)


No comments:

Post a Comment