Sunday, December 15, 2013

GİRİT USULÜ ETLİ ARAPSAÇI



girit usulu etli arapsaci 1


Merhabalar,

Bir Giritli olup da otları sevmemek mümkün mü :)) Ben de otları ve özellikle de arapsaçını inanılmaz çok seviyorum. Anason kokan bu ot beni büyülüyor sanki, tam bir şifa deposu. Faydaları saymakla bitmez. Kökü idrar artırıcı olarak kullanılır, spazm giderici ,safra söktürücü ,iştah açıcı ,bağırsak yumuşatıcı ,süt arttırıcı ,idrar söktürücü ,gaz giderici...Kökü safra taşlarına ve idrar azlığına iyi gelirken tohumu ise mide ve bağırsak gazları ve parazitlerine iyi geliyor. Ayrıca kandaki üreyi düşürüyor, burun tıkanıklığını açıyor ve cildi koruyor.

Ne kadar çok faydaları var değil mi arkadaşlar...

Bu kadar faydalı ve şifalı bir otu ben de sık sık yapmaya gayret ediyorum. Yemeğimiz aromalı bir yemek, bu aromasını yapılan terbiye ile biraz daha baskınlayabilirsiniz. Ben bu kez terbiyeli hazırladım. Çok da güzel oldu :))

Haydi geçelim hemen tarife,






girit usulu etli arapsaci 2


GİRİT USULÜ ETLİ ARAPSAÇI

Malzemeler:

1 kg arapsaçı,

250 gr dana eti,

1 büyük soğan,

1/2 çay bardağı zeytinyağı,

değirmenden çekilmiş tane karabiber,

su ve tuz



Terbiyesi için:

1 limon suyu,

1 çorba kaşığı un,

az su



Yapılışı:

Öncelikle düdüklü tencereye 2 çorba kaşığı zeytinyağını ekleyip ısıtalım. Etimizi tencereye dahil edelim ve güzelce kavuralım. Üzerine 2 su bardağı kadar su ekleyip kapağı kapalı olarak yaklaşık 35-40 dk kadar pişirelim. Arapçasını güzelce yıkayıp, doğrayalım. Tencereye çok az zeytinyağı ekleyelim ve ince kıyım doğradığımız soğanı ilave edip kavuralım. Etlerimizi de ekleyelim 3-4 dk daha karıştıralım. Ardından arapsaçımızı ekleyip biraz daha kavuralım. 1 su bardağı ılık suyu, tuzunu ve karabiberini ekleyip tencerenin kapağını kapatıp 25 dk kadar da bu şekilde pişirelim. Terbiyesi için bir kasede unu, limon suyu ve çok az su ile çözüp çırpalım, pişmekte olan yemeğimizin üzerine gezdirelim.

Bir iki taşım daha kaynattıktan sonra yemeğimizi kontrol edip ocağın altını kapatalım. Sıcak servis yapalım.

Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment