Tuesday, December 24, 2013

Ev Usulü Tavuk İskender



ev usulu tavuk iskender 1



 size beğeneceğinizi umduğum güzel bir lezzet sunuyorum.bunu daha önce yapıyordum evimde,lakin dondurulmuş eti döner şeklinde keserek yapıyordum.tavuklusunu cahide-jibek ablanın sayfasında gördüm ve bu güzelliği neden ben de denemiyorum dedim.gerçi kendimce birtakım değişiklikler de yaptım aslında.ama inanın süper oluyor.tavuklusu da en az etli yapılan iskender kadar lezzetli oluyor güvenin bana...




malzemeler


2 adet parça tavuk gögsü


1 adet mayalı ekmek


3 yemek kaşığı sıvıyağ


3 yemek kaşığı tereyağı


2-3 yemek kaşığı domates salçası(miktarı kullandığınız salçaya göre ayarlayın.ben tamek kullanıyorum)


1 çay kaşığı köri


1 çay kaşığı kekik


1 tatlı kaşığı pulbiber


yarım çay kaşığı karabiber


tuz


yapılışı



ev usulu tavuk iskender 2



iskender için tavuk göğsünü yaprak şeklinde kesebilmek adına tavuk etlerinin donmuş olması gerekir.diğer türlü doğramakta zorlanırsınız.donmuş tavuk göğsünü keskin bir bıçakla geniş ve ince yapraklar halinde doğrayın.ve tavukları tavaya koyun.ağzı kapalı şekilde sulanıp kendi suyunu çekmeye yakın 2 yemek kaşığı kadar yağı ve baharatları ekleyerek tuzunu da ilave ettikten sonra hafif kısık ateşte kızarmalarını sağlayın.


diğer tarafta ekmekleri küp küp doğrayın.bir tavaya 1 yemek kaşığı sıvıyağ ve 1 yemek kaşığı tereyağı koyarak eritin.köpüren yağın içine kesilmiş ekmekleri atın ve yaklaşık 3-5 dakika kadar kısık ateşte karıştırın.çok kıtır olmalarına izin vermeyin.





ev usulu tavuk iskender 3



ekmekler kızarırken küçük bir tavaya 2 yemek kaşığı tereyağını koyun ve üzerine biraz tuz serperek eriyip köpük köpük olmasını bekleyin.üzerine salçayı ilave edin ve kavurun.yaklaşık 1 çay bardağı kadar su ilavesiyle boza kıvamında bir sos elde edin.yaklaşık 3-4 dakika kaynatın.(bu noktada kıvamını kendinize göre ayarlayabilirsiniz.eğer fala su koyarsanız daha sulu olacaktır.ama suyunu fazla koydunuz ve koyulaştırmak istiyorsanız o zaman biraz fazla kaynatıp buharlaştıracaksınız.)ama normalde kaşıktan kolaylıkla dökülebilecek kıvamda olmalı...



ev usulu tavuk iskender 4



servis tabağına ilk olarak kızarmış ekmekleri alın.üzerine tavuk etlerini,üzerini kaplayacak şekilde yerleştirin,yanına arzu ettiğiniz miktarda yoğurt koyun ve son olarak salçalı sosu gezdirin...


ben aynı gün bulgur pilavı da yapmıştım.siz de dilerseniz yanında bulgur pilavı,közlenmiş biber,soğan halkaları,acı minik biber turşusu ve maydonozla servis yapabilirsiniz...





ev usulu tavuk iskender 5



not:

***ben bu tarifi iki kişilik olarak verdim.ama eğer isterseniz malzeme miktarını artırabilirsiniz.




***ekmekleriniz kurursa şayet ağzına bir kapak kapatarak yeniden yumuşamalarını sağlayabilirsiniz.yada daha yumuşak ekmekli seviyorsanız yine bu yöntemi uygulayabilirsiniz




***eğer bol tereyağlı seviyorsanız;tereyağını tuz ilavesiyle eriterek üzerine sonradan gezdirebilirsinz.ama ben tarifimde zaten bol kullandım.

***yine daha bol soslu tercih ederseniz salça ve yağ miktarını biraz fazla tutabilirsiniz...





ev usulu tavuk iskender 6



güvenle deneyebilirsiniz...afiyet olsun....


No comments:

Post a Comment