Sunday, December 8, 2013

Nohut sulusu



nohut sulusu 1


Bu aralar mutfakla karşılıklı bakışıp duruyoruz; o bana bakıyor, ben ona.ne olduysa aramıza biraz mesafe girmiş gibi.değişik tarifler yapayım, okuyucularımla paylaşayım diyorum ,diyorum ama demekle kalıyorum ,yapamıyorum.neyse bende değişik değil klasik olan, evimizde pilavların yanına çok tercih edilen,lezzetli ve yapımı çok pratik olan,nohut sulusu tarifi ile geleyim dedim.ben içine 1. tane kuru biberde ekledim, isteğe göre sizde ekleyebilirsiniz.






Malzemeler: 




3 su bardağı haşlanmış nohut


2 yemek kaşığı domates salçası


1 küçük boy soğan


1 litre su


1 çay bardağı sıvıyağ


1 tablet tavuk bulyon










Yapılışı:


Soğanları tencere doğruyoruz ,üzerine sıvıyağı ilave ediyoruz.daha sonra salçayı ilave ediyoruz,üizerine 1 su bardağı su ekleyerek  5 dk kadar kaynamasını bekliyoruz.daha sonra bulyon,nohut,tuz ve kalan suyuda  ilave ediyoruz, kıvam alıncaya kadar pişiriyoruz.


No comments:

Post a Comment