Saturday, December 7, 2013

thai usulü balık - palamut -





thai usulu balik palamut 1
kullandığım palamut balığı epey büyüktü (850 - 900 gr) -  torik gibi

ankara da

istediğim malzemeyi bulmak

her zaman kolay olmuyor

ama

bu malzemeler hemen her markette var

lakin

taze kişniş bulamadığım için maydanoz serptim balıkların üstüne

malzemeler

- 1 adet palamut

- 1 kutu hindistan cevizi sütü (400 ml)

- 2 diş sarımsak (ezilmiş)

- 1 çorba kaşığı kırmızı köri ezmesi

- 1 çay kaşığı kimyon

- 1 tatlı kaşığı tepeleme garam masala

- 2 çorba kaşığı soya sosu

- maydanoz (ince doğranmış)





thai usulu balik palamut 2



hazırlanması

- kapaklı bir kapta hindistan cevizi sütü - ezilmiş sarımsaklar - köri ezmesi - kimyon - soya sos ve garam masala yı karıştırdım


thai usulu balik palamut 3


- palamut dilimlerini hazırladığım  karışımda bir saat marine ettim

- sonra

- palamut dilimlerini kızgın tavada (seramik tava kullandım) hiç yağ ilave etmeden iki tarafını da  kızarttım

- tavadaki kızarmış balıkların üstüne kalan marine malzemesini ilave ettim

- pişirme işlemine 7-8 dakika daha devam ettim

- ince doğradığım maydanozları üzerine serptim

- sade pilavla birlikte  servis ettim


No comments:

Post a Comment