Sunday, December 8, 2013

HATAY USULÜ KISIR - TAZE BÖRÜLCE SALATASI





Belki herkesin bildiği bir şeydir ama ben yeni öğrendim, Hatay usulü kısırda bulgur suyla ıslatılmazmış, salça ilavesiyle yoğura yoğura yapılırmış. Böylece bulgurun şişmesi önleniyor. Ben kısırın her türlüsünü seven biri olarak bu sefer böyle yapmaya karar verdim. Ama açık söyliyeyim yaparken keşke biraz da çiğ köftelik kıyma katsaydım diye düşündüm. O kadar zahmetli ki hiç olmazsa çiğ köftenin haysiyeti var. :)) Adımız çiğ köfte yapmışa çıkardı. :))) Bu kadar uğraş alt tarafı kısır işte. 






hatay usulu kisir taze borulce salatasi 1






İnce köftelik bulgurumuza biber ve domates salçalarımızı koyarak başlıyoruz yoğurmaya. Arada elimizi ıslatıyoruz ama bulgura su kesinlikle koymuyoruz. Bu işlemi bulgur yumuşayıncaya kadar yapacağız.






hatay usulu kisir taze borulce salatasi 2






Tabi sanıldığı kadar kolay değil bayağı uzun sürüyor. İnsan alışik da olmayınca elleri, bilekleri ağrıyor.






hatay usulu kisir taze borulce salatasi 3










hatay usulu kisir taze borulce salatasi 4










Bulgur yumuşayınca bolca nar ekşisi koyuyoruz ve karıştırmaya devam ediyoruz. Yaklaşık beş dakika sonra zeytinyağı ekliyoruz, biraz daha yoğuruyoruz. Malzemelerin miktarlarını kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. En son da küçük küçük doğradığımız taze naneyi, maydanozu ve taze soğanı yoğurma kabına alıyoruz. tekrar güzelce karıştırıyoruz. Servis tabağının altına ve kenarlarına marul yapraklarını yerleştiriyoruz üzerine de kısırı boşaltıp yayıyoruz. Tabi acı pul biber de çok yakışıyor belirteyim. Benim bildiğim sıcak suyla şişirilerek yapılan kısırla arasında çok lezzet farkı var çok ama çok lezzetli oluyor.






TAZE BÖRÜLCE SALATASI:






Taze börülcenin tam mevsimi ve bu süre çok da fazla olmayacak.Onun için mevsiminde bolca tüketelim. Tabi ki herkesin bildiği çok kolay bir tarif börülce salatası ama ben mevsimi olduğu için paylaşmak istedim. 






hatay usulu kisir taze borulce salatasi 5






Aklıma gelmişken dün yaptığım taze fasülyenin tanelerini göstermek istiyorum.






hatay usulu kisir taze borulce salatasi 6










İlk defa bu renk fasülye tanesi görüyorum. Ama bocuk fasülyeydi galiba çok lezzetliydi. Neyse gene konuyu dağıttım. Börülceleri varsa kılçıklarını da çıkararak ayıklıyoruz ve güzelce yıkıyoruz.






hatay usulu kisir taze borulce salatasi 7










Havucumuzu temizleyip yıkadıktan sonra istediğimiz boyda uzunlamasına kesiyoruz. Sivri biberlerimizi yıkıyoruz. Tencereye suyu koyup kaynatıyoruz, içine tuz, birkaç damla limon suyu, iki diş sarımsak atıp havuçları da koyuyoruz. Yaklaşık beş dakika sonra biberleri ve börülceleri da katıyoruz. Börülceler yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz. Dün bir börülce salatası paylaşımı gördüm, ABD 'den paylaşılmış börülcelerin boyu bir metreye yakın. Hatta örgü yapmış bir tanesini resmini koymuş. İlginç.






hatay usulu kisir taze borulce salatasi 8






Börülceler haşlanır haşlanmaz süzüyoruz ve içinde bolca buz ve su bulunan bir kabın içine alıyoruz.Yarım saat burada kalacak. Bu işlem her haşlanan sebzede uygulanmalı, hem renk olarak, hem de besin değeri bakımından üst düzeyde kalmasını sağlıyor. Sonra süzüyoruz ve servis tabağına alıyoruz. Bir kasede dövülmüş bol sarımsak, zeytinyağı, limon suyu ve tuzu iyice karıştırarak salatamızın üzerine döküyoruz. Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment