Monday, September 23, 2013

Kekikli Kuzu Eti (ipek usulü)


kekikli kuzu eti ipek usulu 1Cunda'daki Lal restoran'ı anlatmıştım son yazılarımdan birinde. Ve orada yediğimiz, tadı damağımızda kalan "Girit usulü Kekikli Kuzu" yemeğinden de bahsetmiştim.

Tüm Girit yemekleri gibi az ve öz malzemeyle hazırlanmış gibi görünüyordu, pamuk gibiydi ve müthiş bir lezzeti vardı.

Ankara'ya döndüğümde tahmin edebildiğim kadarıyla denedim bu yemeği. Elbette aynı olmadı ama yine de çok güzel bir et yemeği oldu. Zaten bu tahmini denemelerim sonunda ortaya beğendiğimiz, yeni tarifler çıkıyor. İşin en sevdiğim yanı bu:)

Bu yüzden, belki sizlerin de hoşuna gider diye paylaşmaya karar verdim.

Malzemeler:

(4 kişi için)


  • 1 kg kemikli kuzu eti (kol kısmından)

  • 1/3 demet taze kekik

  • 4 çorba kaşığı sızma zeytinyağı

  • 1 domatesin rendesi,

  • 1,5 su bardağı su

  • tuz

  • süslemek için taze kekik yaprakları

kekikli kuzu eti ipek usulu 2

Yapılışı:


  • Yağı tencereye dökün, iyice ısındığında parça etleri tencereye alın, çevirerek her tarafını iyice kızartın.

  • Domatesi rendeleyin, tuz ilave edin.

  • En üste yıkadığınız ve saplarını bağladığınız kekik demetini yerleştirin.

  • Sıcak suyu da ilave ederek ateşi en kısığa getirin, yaklaşık 1,5- 2 saat pişirin.

  • Piştikten sonra üstteki kekik demetini alın.

  • Etleri taze kekik yapraklarıyla süsleyerek servis yapın.

  • Afiyet olsun.

kekikli kuzu eti ipek usulu 3

Notlar:



  • Ben döküm tencere kullandım, suyunu muhafaza ettiği ve yavaş pişirdiği için sonuç iyi oldu.


  • Hangi tencerede pişrirseniz pişirin, pişme süresi boyunca kapağı iyi izole etmeye ve hiç açmamaya çalışın.


  • Etin sırrı bence uzun sürede ve kısık ateşte pişmesinde.


  • Bu yemeğin orijinal tarifi değil. Ben tahmin edebildiğim kadarıyla yaptım. Orijinal tarifi bilenler varsa lütfen bana iletin (Sevgili Asya, duyuyor musun?:)



No comments:

Post a Comment