Wednesday, September 18, 2013

sülük


Geçen hafta bacaklarda ağrı ve şişlik yakınması ile başvuran yaşı bir teyze her sene sülük yapıştırdığını, çok fayda gördüğünü söyleyince sülükleri nereden temin ettiğini, bu işi nasıl yaptığını sordum.

Sülükleri Kemraltı’ndan alıyormuş. Şişe içinde 6-7 tanesi geçen yıl 3,5 liraymış, bu yıl 15 liraya almış.

“Küresel ısınma fiyatlarını arttırmış” dedi gülerek.

Eve gelince şişenin ağzını bacağına dayıyor, şişenin ağzından çıkan sülükler bacağına yapışıp kan emmeye başlıyorlarmış. Bütün sülükleri bacağının çeşitli yerlerine yapıştırdıktan sonra yarım saat kadar bekliyor, yeterince kan emen sülükler şişip kendiliklerinden düşüyorlarmış. Daha sonra annesinden gördüğü üzre, bacağını arı zeytinyağı ile ovuyor ve 1 hafta su değdirmiyormuş. Düşen sülüklerin üzerine yine annesinin yaptığı gibi tuz atıyor, emdikleri kanı boşaltan sülükleri de tekrar şişeye sokup içine biraz toprak atıp çöpe atıyormuş. “Bazıları tekrar kullanıyor ama ben bir sefer kullanıp atıyorum” dedi.

Şişeye neden toprak koyduğunu sordum.

"Annemden gördüm, herhalde besin olsun diye koyuluyor” dedi.

İşe yarayıp yaramadığını sordum. Çok işe yarıyormuş, bacaklarındaki şilikler azalıyor, ağrıları hafifliyormuş.

Sülükleri başkasının kullanmadığından emin olmasının bulaşıcı hastalıklar açısından önemini anlattım, ve varisleri için konservatif tedavi olarak Doxium tb.2x1 yazdım.
Konu ile ilgili bir haber.


No comments:

Post a Comment