Wednesday, October 2, 2013

Hacı Bekir Usulu Pideli Köfte




 http://befece-tasarimdukkani.blogspot.com dan   aldığım Hacı Bekir Usulu Köfte. Ben pideli köfteyi patates koymadan yapıyordum.befece-tasarimdukkani.blogspot.com da gördüğüm bu tarifi yapmak istedim ve yaptım. Patatesli nasıl olur diye çok merak etmiştim. çok güzel oldu patatesler ayrı bir tat kattı. Yapmanızı tavsiye ederim.Teşekkürler befece-tasarimdukkani.blogspot.com:)




haci bekir usulu pideli kofte 1




http://befece-tasarimdukkani.blogspot.com


Yapılışını aynen Tasarım Dükkanı Blogspot'an aldığım gibi yayınlıyorum.


Yapılışına gelince

Önce pide küçük küpler şeklinde keslilip tereyağında kavruluyor

Patates rendelenip sıvıyağda tuz, pul biber, karabiber ekleyerek pişene kadar kavruluyor

Köfteler küçük toplar halinde yuvarlanıp, sıvı yağda kızartılıyor

Sarımsaklı yoğurt hazırlanıyor

Bütün bu işlemlerden sonunda tabağa önce pideleri, üzerine patatesi, onun üzerine de köfteleri yerleştirip,

salçalı sosu ve yoğurdu hepsinin üzerine döküyoruz.






haci bekir usulu pideli kofte 2



Pidelerimizi tabağımıza koyup üzerine pateslerimizi koyuyoruz.




haci bekir usulu pideli kofte 3






Üzerine köftelerimizi
haci bekir usulu pideli kofte 4






Yoğurtumuzu




haci bekir usulu pideli kofte 5






Ve salçalı sosumuzu döktükten sonra yemeğe hazırrrrr


Afiyet Olsun






Çok acıktıklarında aceleyle yaptım. masa düzenini bile beklemeden yediler. Fotoğraflarıda oğlum sabırsızlıkla çekti :)


No comments:

Post a Comment