Friday, October 4, 2013

TÜRK USULÜ NAPOLİTEN SOSLU BALLERY BUKET



turk usulu napoliten soslu ballery buket 1






Offf Beeeaa ne isim oldu amaaaa.. :)


Bu akşam çocuklar makarna istediler "yanına da küçük köfte yap anneeee" diye çığlıklarla geldik eve.


 Markete spagetti almaya gittik ama Pastavillanın Ballery Buket ini görünce


 Eylül dayanamadı balerin damarları kabardı kızımın.


"bunu alalım anne balerinmiş bu" diye tutturdu.


Bende napoliten soslu yapayım diye düşündüm ama nedense sosu yaparken kendimi tutamadım kendimce birkaç şey ekledim ve sos italyan olmaktan çıktı salçalı cevizli Türk usulü bişey oldu.


Biz çok beğendik umarım sizlerde dener ve beğenirsiniz.

Bu arada tarifimi hobidünyam 45 dakikalık yemekler etkinliğine yolluyorum.






Malzemeler:



  • 1/2 paket haşlanmış makarna

  • 4 kaşık zeytinyağ (kişi başı 1 kaşık)

  • 4 diş sarımsak ezilmiş yada ince ince doğranmış

  • 2-3 adet defne yaprağı

  • 1 orta boy kurusoğan

  • 2 tane domates çok minik küpler halinde doğranmış

  • maydanoz

  • kekik

  • tuz

  • 1 avuç kadar ince dilimlenmiş ceviz (bıçakla parçalara böldüm)

  • 1 kaşık salça yada domates püresi




Yapılışı: Zeytinyağ kızgın tavaya dökülür. Sarımsak, soğan ve defne yaprağı eklenir iyice kavrulur. Domates eklenir ve oda pişirilir. Bu aşamada ben ekstradan ceviz ve salçada ekledim. Maydanozlar istediğiniz miktarda minik minik doğranır ve eklenir. Baharatlar ve yaklaşık 1 çay bardağı kadar sıcak su eklenerek bir süre daha pişilir. Haşlanmış makarna eklenir ve karıştırılır. Ben yanına çocuklar için minik köftelerdende yaptım ama başka hiçbirşeye gerek yok çünkü başlı başına bir yemek oldu.Afiyet Olsun

No comments:

Post a Comment