Saturday, October 12, 2013

LÜBNAN USULÜ KARNIBAHAR KIZARTMA



lubnan usulu karnibahar kizartma 1
"Uykusuz her gece" diyor ya Ajda Pekkan şimdi ben bu aralar böyleyim.Daha dogrusu bu aralar degilde Aren dogdugundan beridir uyku bize çok uzak artık.Kırkı çıksn geçer diyorlardı geçmedi,üç aylık olsun geçer diyorlar şimdi üçüncü ayını bekliyoruz.Ya bu arada çocuk bakmak unutuluyormuş zamanla.Efe dogalı 6 sene oldu baya uzun zaman geçmiş yani.Belli başlı şeyler unutulmasa da bazı şeyleri unutmuş oldugunu farkettim.Neyse konumuz uykusuzluktu.Artık sık sık blogu güncellerim diyordum ama hiç de öyle olmadı.Aren yatar yatmaz hemen bende uyuyorum.Gündüz hiçbir şekilde uyuyamayan ben artık bizim küçük velet uyusada bende yatsam diye gözünün içine bakar oldum.Yemek yapmayı,mutfagı çok seven ben artık mutfaga girmeye zaman bulamıyorum.Daha dogrusu yemek yapmaya mecalim yok.

Diyeceksiniz ki bu kızartmayı nasıl yaptın Canım annem gitmeden önce yapmıştım.Annem buradayken Arene bakıyordu ben arada uyumadıgım zamanlarda yemek yapıyordum.Bu tarifi nerede gördügümü hatırlamıyorum ama tadı degişik denenmeye deger..İşte tarif:

LÜBNAN USULÜ KARNIBAHAR KIZARTMA TARİFİ:



  • 1 adet karnıbahar


  • 2 yumurta


  • kıyılmış maydanoz


  • 3 yemek kaşıgı un


  • 3 yemek kaşıgı irmik


  • 2 yemek kaşıgı sıvıyag


  • 5 yemek kaşıgı yogurt


  • tuz,karabiber,toz kırmızı biber


  • kızartmak için sıvıyag

Karnıbahar çiçeklerine ayrılarak yıkanır.Ve kaynayan suda hafif haşlanır.Karnıbahar çok fazla dagılmasın,çok da sert kalmasın.Karnıbahar haçlanırken diger kalan bütün malzemeler derince bir kapta iyice çırpılarak karıştırılır.Haşlanan karnıbahar süzgece alınır ve suyunun süzülmesi saglanır.Ve sogumaya bırakılır.Soguyunca hazırladıgımız karışıma teker teker batırılıarak kızgın yagda kızartılır.Peçete serili tabaga alınıp fazla yagının alınması saglanır ve yenmeye hazır.Yanında sarımsaklı yogurtla harika oluyor.

Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment