Sunday, October 20, 2013

nepal usulü patates salatası........



nepal usulu patates salatasi 1


chhole (chana) masala tozu uzakdoğu dan


buralarda 


bir yerlerde satılıyor olmalı diye düşünüyorum!!!! 


ya da


ev yapımı chhole masala tarifi


ya da


garam masala çoğu baharatçıda var ve chhole masala yerine kullanabilirsiniz


bildiğiniz gibi meksika biberi çok acı - acı sevmiyorsanız kullanmayabilirsiniz 


malzemeler


- 5-6 adet orta boy patates (haşlanmış - küp küp doğranmış)


- 1 adet küçük havuç (rendelenmiş)


- 1 adet küçük kuru soğan (piyaz doğranmış)


- 1 adet orta boy salatalık (kabukların soyulmuş - küp küp doğranmış)


- 1 avuç maydanoz (ince doğranmış)


- 1 adet yeşil biber (ince doğranmış)


- 1 adet meksika biberi (çekirdekleri temizlenmiş- ince doğranmış)


- 1 çay kaşığı kimyon


- 1 çay kaşığı zerdeçal


- 1 tatlı kaşığı chhole masala tozu


- 1 tatlı kaşığı susam (yağsız tavada kavrulmuş)


- 1 adet limon suyu


- sızma zeytinyağı


- tuz - karabiber






nepal usulu patates salatasi 2






hazırlanması


salata kasesine


doğranmış patatesleri


rendelenmiş havuç


doğranmış salatalık


doğranmış soğan


maydanozları 


yeşil biber ve meksika biberini kaseye koydum ve karıştırdım


kavrulmuş susamları - baharatları -  limon suyunu -  sızma zeytinyağını tuz ve karabiberi kaseye ilave ettim karıştırdım


salata kasesinin üstünü kapattım ve buzdolabında 2 saat beklettikten sonra servis ettim










No comments:

Post a Comment