Sunday, August 11, 2013

ESKİŞEHİR USULÜ LOHUSA ŞERBETİ



eskisehir usulu lohusa serbeti 1


Hani o bilmediğim... Bilmediğim için de telaş yaptığım loğusa şerbeti var ya.. Meğer ne kolay şeymiş. Dün aktarlara gittim. İçeride bayan bulunan bir aktara girdim ve dedim ki... "Ben loğusa şerbeti tarifi ve malzemeleri alacağım" Kadın öyle güler yüzle davrandı ki bana. Hemen malzemeleri çıkardı ve nasıl hazırlayacağımı anlattı. Tabii bu arada Zeynep de arkadaşını telefonla arayıp bir bir malzeme listesi aldı. Zeynep'in arkadaşının listesi, aktarın çıkardığı malzemelerin aynısıydı. Ohh.. içim epeyce rahatladı.

Şimdi Malzemeleri fotoğraflarıyla aktarayım size.



Malzemeler


  • 3 litre su

  • 1.5 su bardağı şeker




  • Kızamık Şekeri 150 gr.




eskisehir usulu lohusa serbeti 2



  • Tarçın kabuğu büyükçe 1 ad.

  • Zencefiil Kökü büyük 1 kök

  • Havlıcan Kökü büyük 1 kök




eskisehir usulu lohusa serbeti 3



  • Karanfil 5-6 adet




eskisehir usulu lohusa serbeti 4


  • Kırmızı Şekerci Boyası çay kaşığının ucuyla az miktarda. 








eskisehir usulu lohusa serbeti 5



  • Çam fıstığı her bardağa 6-7 adet 




eskisehir usulu lohusa serbeti 6


Malzemelerin hepsini (çam fıstığı hariç) suya atıp 15-20 dk kaynatıyoruz. Soğuduktan sonra süzüyoruz.


eskisehir usulu lohusa serbeti 7


Buzdolabında bekliyor. Sonra bardağa alıyoruz.


eskisehir usulu lohusa serbeti 1


Servis yaparken bardağa bir kaç tane çam fıstığı atıyoruz. Hepsi bu kadar. Tabii bu aktarın verdiği tarif. Bazı tariflerde kaynama süresi çok uzun veriliyor. Hatta malzemeler bir tülbente bağlanıp suya atılırsa süzme işlemine de gerek kalmıyor ama evde tülbent yoktu. Aktarın dediği gibi yaptım ben de. Bu şerbet sulandırmadan servis edilecek. Şeker oranı, koku ve yoğunluk çok iyi oldu.


eskisehir usulu lohusa serbeti 9


Bu şerbetin bir de konsantre olarak hazırlananı varmış. Yani 1 kilo şeker, 1 litre su ve baharatlar yaklaşık 1 saat kadar kaynatılacakmış. Soğuduktan sonra süzülecek ve 1 kısım şerbet 2 kısım su ile sulandırılacakmış. O zaman daha verimli oluyor. Yani 1 bardak konsantre şerbetten 3 bardak şerbet çıkıyor. Ama misafir sayısı az ise konsantre yapmaya pek gerek kalmaz. Ben hem normal hem de konsantre şerbet tarifini uyguladım.

eskisehir usulu lohusa serbeti 10

No comments:

Post a Comment