Tuesday, August 6, 2013

Sulu Köfte






Bizim evde cok sevilir bu yemek arkadaslar.Ama cok fazla yaparmısın derseniz cok da fazla yapmıyorum aslında.sürekli yeni seyler denemekten sıra klasik yemeklere cok fazla gelemiyor maalesef.Eşimin zaman zaman bu yüzden eleştirilerine bile maruz kalıyorum diyebilirim:)

Bugün sana sulu köfte yaptım deyince yüzünde güller açti eşimin.Süpersin diye iltifatlar bile aldım.Aslında cok bilinen bir yemek ; ama yine de sizlerle benim yaptığım şekli paylasmak istedim.Denemek isteyenler için malzeme listemiz geliyor:)

malzemeler:

500 gr köftelik kıyma

1 adet soğan rendesi

1 yumurta

1,5 cay kasığı tuz

1 çay kaşığı karabiber

1/2 çay bardağı ince bulgur

köfteleri bulamak için:

2-3 corba kasığı un

1 kase domates rendesi

1 yemek kaşığı salca

1,5 lt su

1 çorba kasığı kuru nane

3 yemek kasığı sıvıyağ

1 buyuk çay bardağı haslanmış nohut(isteğe bağlı)

Öncelikle köfte hamurumuzu hazırlayarak baslayabiliriz.Kıymamızı karıştırma kabımıza alıyoruz.İçine köfte için gerekli malzemelerimizi koyarak macun kıvamına gelene kadar yoğuruyoruz.Minik bilyeler şeklinde yuvarlayıp üzerine un serpip una buluyoruz.

Tenceremizin içine sıvıyağımızı koyup salcamızla birlikte hafifçe kavuruyoruz.İçine rendelenmiş domatesimizi ilave edip pişiriyoruz.Piştikten sonra suyumuzu ve tuzumuzu ilave edip kaynatıyoruz.Kaynadıktan sonra içine köftelerimizi bırakıp pişmeye bırakıyoruz.yaklasık 10 dk kadar sonra içine haslanmış nohut ve kuru nanemizi ilave ediyoruz ve yaklasık bir 15 dk daha kısık ateste pişmeye bırakıyoruz.

En son bir bes dakika daha dinlendirip servis yapabiliriz...







No comments:

Post a Comment