Tuesday, August 20, 2013

Meyve Sulu Cupcake


Hastalıklar sınavlar arasında ortancamın doğumgünü vardı. Benimde denemek istediğim bi kek tarifi vardı.

Ygs sınavının olduğu gün doğumgünü bahanesiyle denedim . Ortancaya sürpriz olsun istemiştim ama ben bu keki yaparken ortanca sürekli ayağımın altında dolanarak beni deli etti :) Asıl sürpriz sınavdan gelen , yemeyi çok seven ufaklığa ve onun  morali bozuk olan arkadaşına oldu.

Kekler sevildi tarif defterime yazdım bile :)

Kekin bi özelliği yumurtasız olması. Yumurtasız olunca ne oluyor derseniz bende bilmiyorum :)

Bildiğim ıslak gibi ama ıslak olmayan sünger gibi yumşacık oluyor.


meyve sulu cupcake 1


Tarif  Leyla'nın Kahve Dükkanından  . Deneme olduğu için ben ölçüyü yarıya indirdim.


Malzemeler


Yarım su bardağı vişne suyu


Yarım su bardağı kaynar su


Yarım su bardağı sıvı yağ


Bir su parmağından bir parmak eksik toz şeker  (3/4 )


2 yemek kaşığı kakoo


1,5 su bardağı un


1 çay kaşığı karbonat (silme)


yarım çay kaşığı tuz


1 yemek kaşığı sirke


1 yemek kaşığı vanilya


Yapılışı


Bütün kuru malzemeleri bir kaba ekleyerek karıştırıyoruz.Üzerine tüm sıvıları ekleyerek çırpıyoruz.180 derecede 20 dakika pişiriyoruz. 


(Bu tarif orjinal tarifin yarıya düşürülmüş hali.12 adet çıktı.)


Kreması için


2 su bardağı süt


1.5 kahve fincanı şeker


3 yemek kaşığı un


1 paket vanilin


yarım paket toz olarak krem şanti


kıvamına göre soğuk su


Yapılışı


Süt,şeker,unu karıştırıp koyulaşana kadar pişiriyoruz.En son vanilini ekliyoruz.Soğuduktan sonra toz krem şantiyi de ekleyip mikserle çırpıyoruz. Kıvamı çok koyu olursa biraz soğuk su ekleyip çırpıp kıvamını istediğimiz şekilde ayarlıyoruz.


(Kremayı kafadan :) yapmıştım tadı çok güzel oldu ama  12 adet kek için biraz çok oldu. Artan bizim evde asla boşa gitmez ama bu notuda düşüyüm istedim )
meyve sulu cupcake 2






meyve sulu cupcake 3


Ortanca İçin.






İyiki varsın. Sana kızgın olduğum gün bunu yayınlamakta benim gibi tuhaf bi insandan beklenir zaten :)


No comments:

Post a Comment