Saturday, August 31, 2013

Reyhanın Çakma Sulu Köfesi :))


Bu terbiyelisi :)reyhanin cakma sulu kofesi 1 Bu da terbiyesizi :PP


reyhanin cakma sulu kofesi 2

Daha önce yaptıklarım daha güzel görünüyordu emin olun lezzeti de çok güzel ve hem ana yemek hem çorba niyetine yiyebilirsiniz size kalmış ;)Tarifi Reyhan arkadaşımdan almıştım çok beğenmiştim, yiyenler de öyle ...



1 paket şeker piliç misket köfte(diğer markaların içinde az oluyor ;) 3 orta boy patates 1 adet kurusoğan salça(ben birazda biber salçası koydum) tuz baharat ne istersen (ben kimyon,nane,karabiber koydum)


soğanı kavur,salçayı koy biraz daha kavur,küçük küp küp doğranmış patatesive 1-2 havucu koy biraz kavur üzerine su koy ,tuzunuda koy.su kaynadıktan ve patatesler biraz piştikten sonra köfteleri at içine ,baharatlarıda koy.biraz daha kaynasın işlem tamamdır.


Suyu çok duru olursa ocağı kapamaya yakınbi kaşık unu az suyla aç ve içine dök.karıştır ocağı kapat.daha yoğun bir suyu olur


Terbiyesi için : *bir kasede 1 yumurta, 1-2 kaşık yoğurt ve yarıma yakın limon suyunu çırpın


* 1 çay bardağı da süt ekleyin kasedeki karışıma.


*Sonra sulu kısmından 1 kepçe terbiyeye koyup hızlıca çırpın.


* Terbiyeyi yavaşça yemeğe ekleyin. hızlıca karıştırın,


*1 taşım kaynatın


*afiyetler olsun ...











No comments:

Post a Comment