Wednesday, August 7, 2013

HATAY usulü ANTAKYA döner tarifi



hatay usulu antakya doner tarifi 1


Günlerdir televizyon programlarında İstanbul'daki Antep günlerini izliyorum. Geçen yıl bu zamanlar sizlere HATAY günlerini aktarmıştım. Yöresel şölenleri seviyorum. İzmir'de de başlamasına az kaldı. Bu kadar TV nispeti sonrası ben de yöresel bir iki şey tadayım dedim. İzmir - Bornova'daki Hatay Döner'e gitti. Ama sanki bir  şeyler fazla ya da eksik gibiydi. Dedim bu iş böyle olmaz ben kendim denemeliyim.


hatay usulu antakya doner tarifi 2


Evde HATAY döner tadına yakışıcak malzemeleri seçtim. Kahvaltı için kavrulmuş baharatlı salça, roka, taze soğan, Lezita döner ve lavaş. Biraz da kavurma.


hatay usulu antakya doner tarifi 3


Antakya usulüne göre lavaşa özel salçalı sos sürülerek zemin oluşturulur. İlk kavurduğum salçayı sürdüm üzerine döner ekledim sonra roka ve soğanı ekleyip bir yemek kaşığı kavurma koyup rulo yaptım. Tadı şahaneydi. Ne turşu ne de salata vardı çakma döner gibi değil doğu usulü bir lezzet oldu. Tavsiye ederim.


Tarih84


No comments:

Post a Comment