Friday, November 8, 2013

Domates sulu/Domates Kurulu Nefis Ekmek


domates sulu domates kurulu nefis ekmek 1 Domates kurusunu çok sevdiğimi ama üretim şartlarına güvenmediğimi Taze Domatesli Ekmek tarifimde

anlatmıştım.

Mantarlı Mucizeler blog'unun sahibi Pandora, geçen gün bana kendi aile

şirketlerinin ürettiği süper bir domates sos-pesto-, ki parmaklarımızı yedimiğizi

bildirmeden edemeyeceğim, ve bir miktar kuru domates göndermiş.

Ekmek yapmaya girişmek biraz zaman aldı tabi. Çünkü bu güzelleri iyi değerlendirmek

istedim...

Sonuç olarak şöyle bir tarif ile mükemmel bir ekmek elde ettim...

(Sırasıyla/yada önce sıvı sonra katılar ama illaki en tepeye un ve üzerine maya)

1 kap domates suyu

2 kaşık elma sosu (az suda biraz elma haşlayın-ezin-soğutun)

3 kaşık süt tozu

1-1/2 kaşık şeker

1-1/2 çay kaşığı tuz

3 kap un

2 çay kaşığı instant maya

Bip sesinden sonra:

1/2 kap kuru domates (minik doğranmış ve önceden 5 dakika haşlanmış)

1/3 kap kabak çekirdeği içi

1-1/2 kaşık Maydanoz


1,5 lb ve temel ekmek ayarında...

Not:Domates suyunu hazır aldım.


Önemli Not: Domates kuruları ve pestosu süper ve belliki tertemiz bu iyi haberdi, kötü habere gelince bu ürünleri yalnızca yurt dışına sürüyorlar. Ama durun yedek bir iyi haberim daha var. Yakında iç piyasaya da sürmeyi planlıyorlarmış...


Son not: Ekmek dayanılmaz güzel oldu, en azından bana ve tekrar tekrar elini ekmeğe uzatan kızıma göre... domates sulu domates kurulu nefis ekmek 2

No comments:

Post a Comment