Saturday, November 23, 2013

SEYYAH USULÜ KUZU GÜVEÇ






seyyah usulu kuzu guvec 1


TÜM HAMARATLIĞIM LA TAM GAZ İLERLİYORUM .KENDİ KENDİME SEN YEMEK BLOGU DEĞİLSİN BU KADAR HIRPALAMA KENDİNİ DESEMDE   ON GÜN SONRA RESMİ SEYYAH GEZİLERİM BAŞLAYACAĞI İÇİN MUTFAKTAN UZAK KALACAĞIM ,BENDE  ARADA Kİ AÇIĞI BÖYLE KAPATAYIM DEDİM.DÜN KİTABIMI YAKTIM BU GÜN KENDİMİ YAKTIM AMA YILMADIM DEVAM EDİYORUM.

ASLINA BAKARSANIZ GENÇLİĞİMDE MUTFAKTAN ÇOK BÜYÜK ZEVK ALIRDIM AMA EŞİMİN YEMEK SAATLERİ DENGESİZ OLDUĞU İÇİN UZUN ZAMANDIR MUTFAKTAN SOĞUMUŞTUM

BLOG İÇİMDE UYUYAN MUTFAK CANAVARINI UYANDIRMIŞ OLDU.BU BAĞLAMDA BLOG DÜNYASINA MİNNETTARIM:)






GEREKLİ MALZEMELER



  • 400 gr. kuşbaşı kuzu eti

  • 1 soğan

  • 3  domates

  • 2 sivri biber

  • 1 sarı dolmalık biber

  • 3 diş sarımsak 

  • 1 tatlı kaşığı kekik

  • 1 çay kaşığı karabiber

  • 1 tatlı kaşığı tuz

  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı

  • 1 su bardak su

  • 4küçük patlıcan





YAPILIŞI


seyyah usulu kuzu guvec 2








Soğanın kabuklarını soyup küp doğrayın. Domatesleri ve sarı biberi de küp şeklinde doğrayın.(malesef sarı biberim olmadığı için kırmızı ile idare ettim)


Sarımsakların kabuklarını soyun. Eti yıkayıp suyunu süzdürün. Üzerine kekik serperek beklemeye alın. Güvecin içini zeytinyağı ile iyice yağlayın. Etleri güvercin tabanına yayın. Üzerine soğan, sarımsak ve sarı biberleri yerleştirin.Onunda üzerine küp küp doğranmış patlıcanlar


seyyah usulu kuzu guvec 3


 En üste domatesleri ve sivri biberleri yerleştirin. Üzerlerine tuz, karabiber ve kekik serpin. Son olarak 1 su bardağı su ilave edin. Güvecin üzerini alimünyüm folyo ile kapatıp ağır ateşte 40 dakika pişirin


seyyah usulu kuzu guvec 4


İşte tam bu noktada işgüzarlığım tuttu.Folya değilde hamur yapayım dedim nedense aklımda böyle bir hikaye kalmış.Hiç üşenmedim hamur yaptım kapağı kapattım ,kendimden de o kadar eminim ki kimseye sorma gereği bile duymadım. 40 dakİka pişecek geçtim bilgisayarımın başına

Mutfağa tekrar gittiğim zaman düdüklü gibi tek yerinden fışlıyordu benim güveç.O arada benim mutfak işlerinden sorumlu bakan ilan ettiğim,bilirkişi komşumu aramak aklıma geldi nihayet dedim bu fışlıyor iyimi dir kötümü dür?

Gülmeye başladı ben geliyorum dedi

Geldi

Şimdi sen hiç üşenmeden hamurmu yaptın dedi

Evet dedim

Tekrar güldü,ama atladığın bir şey var sevgili komşum,hamur yaptığın zaman fırında pişirilir dedi

E komşum gülmekde haklı

Her neyse kapağını açtık nasıl mis gibi kokuyor anlatamam.

Öyle yada böyle benim güveç çok lezzetli oldu canlar

Ama siz folyoyla yapın,bu arada orjinal

 Sıcak servis yapın.



No comments:

Post a Comment