Wednesday, November 13, 2013

ROMA USULU ENGINAR (CARCIOFI ALLA ROMANA)


roma usulu enginar carciofi alla romana 1 Niyetim, artik oglen yemegi ve aksam yemegi ile ilgili bilgileri vermek ve genel anlamda, size anlatmaya calistigim Italyan-Akdeniz diyetinin, su anda internette de cok bulunan, Akdeniz diyetinden hangi konularda ayrildigini anlatmakti aslinda..

Ustelik bu isin uzmani olarak, benim de kendime ait bir gorusum ve uyguladigim bazi ufak sirlar var size verecegim..

Araya guzel seyler girdi, cok yogun bir donem yasiyorum ama bu “ara” size kahvalti ve gunun ilk ara ogununu uygulama firsati vermistir umarim..

Bugun cok cabuk yapabileceginiz, lezzetli ve saglikli bir enginar tarifi vermek istiyorum.. Enginar, cok lezzetli, bir o kadar da yararli bir besin.. Denemeye deger.. Tijen’in blogundaki "Yasasin enginar !"yazisina da bir goz atin derim bu arada..

Aslinda bazi Romalilara gore, asil Roma usulu enginar; yumurtaya bulanip, kizartilarak yapilan.. Ama benim hic tarzim degil.. O nedenle, belki benim yapmadigim bir menude varsa yerim, 40 yilda bir, degilse ne kendime ne de enginara boyle bir haksizlik yaparim.. Bizim babaannemiz Diana da, enginarla bol permesanli ve eritme peynirli, cok lezzetli ve bir o kadar da kalori bombasi olan bir omlet yapar.. gercekten lezzetlidir ama, babaanenin gelisinde yenecek ve o yokken yapmaya tesebbus edilmeyecek kadar coktur kalorisi..

Iste tarif;

Kucuk ve ince tip enginarlari uclarindan kesin..

Sert yapraklarini ayiklayin..

Saplarini uzunca birakip, ortalarindan uzunlamasina ikiye bolun. (butun olarak da birakip, icine dogrudan sarimsak, mentuccia veya maydanoz da koyabilirsiniz..)

Ortalarindaki tuylu kismi temizleyip, limonlu buzlu suya koyun..

Yayvan bir celik tencereye enginarlari dizin..

Her yarim enginara 1 tatli kasigi olacak kadar sizma zeytin yagi, tuz, sarimsak, bulabiliyorsaniz mentuccia (bir cesit limon tatli nane) ya da maydanoz ile bir kahve fincani su ile kisik ateste, enginarlar yumusayincaya kadar pisirin.. Ben cok az beyaz sarap ta eklerim..

Ilik olarak servis yapin.. uzerine taze cekilmis kara biber eklemek se sizin damak zevkinize kalmis..

Hepsi bu..

Enginarlar, buyuk canaklar cikartilabilecek olan tiptelerse, tabii ki, patatesli, bezelyeli havuclu harc ile o muhtesem gorunuslu yemegi de yapabilirsiniz.. Ya da baklali enginar da cok lezzetlidir..

Roma usulu enginar ise, kalorisi cok daha az, enginari enginar olarak yiyeceginiz bir tariftir. Yanina bir parca izgara et ile harika bir oglen ya da aksam yemegi olabilir. roma usulu enginar carciofi alla romana 2

Enginariniz yoksa, yarin oglen yemegi icin cok renkli bir salata, kucuk bir izgara balik ya da bir parca tavuk ile yine saglikli bir ogun hazirlayabilirsiniz..

(gram vermek cok anlamsiz olur, kilolarinizi bilmiyorum)

Benim salatamda roka, radicchio, havuc, elma, maydanoz, iceberg marulu, haslanmis bugday var iki kasik.. onun icin ekmek yemedim..

Afiyet olsun..

*

P.S: Cafefernando benim somon tarifime ovgu yazdigindan beri, kendimi “hic bilmeyenler” grubuna dahil etmiyorum.. :-))

Ama tariflerim, basitliklerine ve kolayliklarina bakilinca, hala siz “hic bilmeyenler icin” olmaya devam edecek..

P.S2: Benim enginarlarim zeytinyaginda yuzuyor gibi duruyorlar. Servis tabagim, bu yaz aldigim bir Pasabahce tabak ve alti cok duz. Onun icin oyle cikmis.. zeytinyagi olcum, yazdigim gibidir..

P.S3: Harika bir sarki eslik ediyor bugun oglen yemeginize.. "Bana yaz" diyor Pausini.. "Ruzgar, agaclari ciplak biraktiginda, digerleri sinemaya gittiginde.. Sen bana yaz.. Sakin beni unutma"

*

12 Mart 2009'Roma

No comments:

Post a Comment