Tuesday, November 19, 2013

Patatesli Sulu Köfte (Bulgur Köfteli)



patatesli sulu kofte bulgur kofteli 1


Bu akşam, arkadaşım Havva bize gelsin istedim, davet ettim, hanımefendi muzlu krema istiyormuş, çikolatalı sufle istiyormuş bize teşrif etmek için. Pek nazlı misafir. Muzlu kremasını yaptım, suflesi için de tereyağı ve yumurta sipariş ettim babama. Ee bir de yemek yapmak lazım. Evde ne var ne yok bir kontrol ettim. Buzlukta bir avuç kıyma buldum. Aklıma Cahide Hanım'ın Harput Köftesi geldi, görür görmez aşık olmuştum köfteye. Bir avuç kıymayla köfte mi olurmuş demedim, Harput Köftesini 1 avuç kıymaya uyarladım. Çok güzel oldu. Cahide Hanım'a tekrar teşekkür ediyorum.


patatesli sulu kofte bulgur kofteli 2


Malzemeler:


Köftesi:


100 gr kadar kıyma


3 Çay bardağı köftelik bulgur


1 Yumurta


10-15 dal maydanoz (İncecik kıyılacak)


Yarım soğan (İncecik kıyılacak)


Tuz


Karabiber


Pulbiber


1 Tatlı kaşığı salça






Diğer Malzemeler:


2 Patates (Küp küp doğranacak)


4 Kaşık sıvıyağ


2 Kaşık salça (1 kaşığını biber salçasından koydum)


Yarım yeşil biber (Kıyılacak)


6 Su bardağı su


Tuz






Köfte malzemelerinin hepsi karıştırılır ve bulgurlar kendilerinden geçene kadar yoğrulur, yoğururken arada bir ıslatıyoruz bulgurları 3-5 damla suyla. Hepsi yapışınca köfte yuvarlancak gibi oluyor. Top top yuvarlıyoruz.






Bir tencereye sıvıyağ koyup 2 kaşık salçayı ve yeşil biberi ekliyoruz, Salça yağda çözülünce üzerine 6 su bardağı suyu ekliyoruz. Su kaynayınca patatesleri ekleyip tuzunu ilave ediyoruz. Patatesler biraz braz yumuşamaya başlayınca köfteleri azar azar yemeğe katıyoruz. Patatesler ve köfteler pişince tamamdır. Afiyet olsun.






No comments:

Post a Comment