Sunday, November 3, 2013

Patlican böregi (afyon usulu )

patlican boregi afyon usulu 1






Allah Ne Verdiyse





  • ANASAYFA

  • HAKKIMDA

  • ILETISIM

  • Değmesin Yağlı Boya








  • patlican boregi afyon usulu 2


  • patlican boregi afyon usulu 3


  • patlican boregi afyon usulu 4


  • patlican boregi afyon usulu 5


  • patlican boregi afyon usulu 6








Patlican böregi (afyon usulu )



Gönderen Allah ne verdiyse On 19 Temmuz 2012 Perşembe 14 yorum






patlican boregi afyon usulu 7
Es selamü aleyküm dostlar hepimize hayirli sabahlar .

evelki gün yapmis oldugum patlican böregi tarifimi dün rahatsizlaninca ekleyemedim dolayisi ile bu güne kaldi .su an uzandigim yerden bari paylasayim, olur da belki  aksam sofralarini süsler diye düsündüm .

patlican böregi afyon yöresine ait bir tarif .ramazan da toplu davetleriniz de uygun bir lezzet olacagini düsünüyorum .lezzet olarak garanti diyebilecek kadar eminim lezzetinden .

miktar yaklasik 10 kisilik kolay gele bereketli ola

gerekli malzemeler söyle

4 irice patlican

3 kuru sogan

400 gr kiyma

yarim bag maydanoz

4 yumurta+1 yumurta beyazi harcin icine ,sarisi ise üzerine sürülecek

tuz karabiber

1 kahve kasigi pul biber aci kullanmayacaksaniz yemeklik toz kirmizi biber

üzeri icin

3 domates

1 iri yesil biber

üzerine serpistirmek icin yarim yemek kasigindan biraz fazla tereyag

patlicanlari kizarmak icin sivi yag


patlican boregi afyon usulu 8


patlicanlari alacali soyup kusbasi dograyip üzerine tuz serpip üzerini su ile doldurun.


yaklasik yarim saat bekletin. arada karisitirin ki patlicanlar aci suyunu biraksinlar .


yarim saat sonra, süzgece koyup bekletin suyu süzülsün kizartma öncesi kagit havlu ile suyunu alin



patlican boregi afyon usulu 9


tencerenize yeteri miktarda siviyag koyup istin.


yag isininca porsiyonlar halinde patlicanlari hafif kizartin 


hemen not düsmek istiyorum


 ben patlicanlari biraz iri dogradigimi fark ettim :( sizler birazcik daha kücük dograyabilirsiniz  


patlican boregi afyon usulu 10


kizaran patlicanlari bir süzgece koyun fazla yaglari süzülsün harca koymadan evvel



patlican boregi afyon usulu 11


bir kabin icersine soganlari rendeleyin. icersine kiymayi ,dogradiginiz maydanozu, tuz karabiber


pul biber ekleyip karistirin .bir kaba kirdiginiz yumurtlari catalla hafif cirpip kiymaya ekleyin karistirin .


en son kizarttiginiz patlicanlari ekleyip iyice yogurun



patlican boregi afyon usulu 12


tereyag ile yagladiginiz borcam tepsinize harci döküp elinizle bastirin.


 en üzerine yumurta sarisini sürün



patlican boregi afyon usulu 13


yarim ay seklinde dogradiginiz domatesleri ve biberleri üzerine yerlestirin.


 tereyagini kücük parcalar halinde serpistirin aralara


ben iri biber kullandim siz dilerseniz sivri biber kullanabilirisiniz. ben yanmalarini istemedigim icin iri biber kullandim  



patlican boregi afyon usulu 14


isitilmis 200 derece firinda yaklasik 1 saat pisirin dikkat edin üzeri yanmasin






patlican boregi afyon usulu 15
 sicak yada iliyinca dilimleyerek servis yapin .malumu üzere bizde yaninda yine makarna :)

afiyet olsun dostlar hayirli bereketli ramazanlar hepinize dualara talibim




Tweet




Pin It








No comments:

Post a Comment