Tuesday, November 19, 2013

OZBEK PILAVI & SIRKELI SULU SALATA



ozbek pilavi amp sirkeli sulu salata 1 Ozbek pilavi yillar once ogrendigim bir pilav.Normali ozbek kazani denen tencerede pisirilir.Ortasi cukur yuvarlak kenarlari genis bir tencere.Ben evdeki imkanlarimla pilav tenceremde pisirdim.

malzemeler



  • yarim kilo kusbasindan daha irice et

  • yarim kilo sogan(ben bir buyuk sogan kullandim)

  • yarim kilo havuc(ben bir bardak dolusu kullandim)

  • 3 bardak pirinc

  • 1 cay bardagi sivi yag

  • ogutulmemis kimyon baharati(bende yoktu toz kimyon kullandim)



On hazirlik olarak soganlarimizi piyaz seklinde dogruyoruz.Havuclari kiprit copu seklinde dogruyoruz.Neden rendelemedigimize gelince piserken rende havuclar ezilip kayboluyorlar.Bu pilavin ozelligi dogranan soganlarin kaybolmasi havuclarin gozukmesi.Amerikadaki marketlerde pakette boyle havuclar satiliyor:)Havuclar ve soganlar hazir olunca tenceremize yagimizi koyup isinana kadar bekliyoruz.Isininca iri parcalar halindeki etimizi koyup karistirarak kizartiyoruz.Sonra piyaz seklindeki soganlar ilave edilir ve pembelesince kiprit copu seklindeki havuclar katilir.Buradan sonra karistirmiyoruz havuclar ustte kaliyor.Etleri ortecek kadar su koyup tencerenin kapagini kapatiyoruz.Havuclar yumusayip suyunu cekince yikanmis pirincimizi uzerine dokuyoruz.Yine karistirmak yok.Uzerine suyunu ilave ediyoruz.Suyun olcusu pirinclerin uzerine kucuk parmaginizi koydugunuz zaman serce parmaginizin tirnaginin hizasina gelene kadar su.Yarim cm gececek kadar diyebiliriz sanirim.Tuzunu ve kimyonunu koyup yaklasik 25 dakika pisirilir.Sonra tencerenin kapagi acilir ve ustteki pirincler kasikla tepeleme yavasca toplanir.Kasigin sapi ile tepeden etlere kadar delikler acilir.3-4 tane.Bu islem Pilavinizin iyi demlenmesini ve tane tane olmasini sagliyor.Iyice suyunu cekince demlenmeye birakilir.Demlenen pilavin servis asamasina geldi.Buyuk bir kasikla pilav yavasca karistirilip etler uste cikarilir.Servis tabagina once etsiz pilav konur.Etler kesme tahtasina alinip kucuk parcalara bicakla bolunur ve pilav tabaginin en tepesine dosenir.Bu pilavin ozelligi etlerinin yumusacik olmasidir.Yapinca gorup sasiracaksiniz.Yaninda mutlaka domatesli ve bol soganli salata ile yemenizi oneririm.

ozbek pilavi amp sirkeli sulu salata 2 Sirkeli sulu salatalari genelde annem yapardi.Semiz otlu ,koruk suyu ve sirkeli benim favorimdir.Digeride evde tursunuz olmayip caniniz cok istedigi zaman yapabileceginiz bir salata.Bir kaseye 3 yemek kasigi sirkeyi koyup kaseyi soguk suyla doldurun.1 dis sarimsagi tuzla dovup ilave edin.Sonra minik dogranmis yesil biber ve salataliklari ilave edin , en son 2 tane domates rendesi ilave edip tuzunu kontrol edin.Damak tadiniza gore tuz ve aci biber ekleyebilirsiniz.Ben unutmusum istenirse maydanozda dogranabilir.Birkac buz atin icine iste hazir.Sirke tadini seviyorsaniz denemenizi oneririm.Afiyet olsun...


No comments:

Post a Comment