Thursday, November 14, 2013

SULU KÖFTE



sulu kofte 1
 Bizim evde çok sevilen bir yemek çeşididir kendileri...Kimsenin mırın kırın etmeden, yüzünü ekşitmeden, ortak zevkle yediği ender yemeklerden biridir de diyebilirim. Akşama ne yapsam da sorunsuz yense diye düşündüğüm günlerde ilk aklıma gelendir cümlesi de bu yemeği tarif edebilir.

Kısaca lezzetlidir, besleyicidir, hemen her grup beslenme öğesini içinde barındırır...Yani güzel bir karışımdır..Bana göre yanında salatayla tek başına yeterlidir.




sulu kofte 2


Siz nasıl düşünürsünüz bilmem ama çok da kolayıma gelir benim bunu pişirmek.. Bazen fazlaca yapıp bir kısmını deepfreeze kaldırırım..Acil durum gongları da çalabiliyor kimi gün belli mi olur? . Biz hep hazır olalım da :)

İyice anlattım di mi? Her yurdum hanımı bu yemeği yapabilir ama eminim parmak izi gibi hepsinin de lezzeti birbirinden farklıdır.. Katılan sevginin oranıyla bile lezzeti değişebiliyor çünkü..Ayşe teyze dolduruyor da dolduruyor mübarek yüreğinde ne varsa; Fatma hanım işten yorgun gelmiş, aklı yarım kalan eksik işlerde ; malzeme aynı ama yorgunluğunu ekliyor daha çok mesela yani...Benim tarifim mutfakla yeni haşır neşir olanlara, öğrencilere...Benim kızım öğrenci, şehir dışında bizden uzakta yaşıyor ve yemeklerini de kendisi yapmak zorunda..Burada sizinle paylaştığım tarifler aslında başlarda onun içindi...Gelecekte benim çektiğim sıkıntıları çekmesin diye, ben yanında olurum olmam belli olmaz diye...Yavaş yavaş bir arşiv oluştu işte...Zaman galiba beni haklı çıkardı... Şimdi telefonda konuşurken "anne şunu nasıl yapacağım?" dediği zaman" sitede var aç oku, oradan yap" diyebiliyorum ona :)

Çenem mi düştü ne tamam, geçelim tarife :)

PATATESLİ SULU KÖFTE

Malzemeler:


  • 200 gr kıyma

  • 1 küçük kuru soğan

  • 2 kaşık pirinç

  • 1 adet patates

  • 2 yemek kaşığı tereyağı veya 3 kaşık zeytinyağı

  • 1 yemek kaşığı salça

  • maydanoz

  • tuz karabiber

  • 2 yemek kaşığı un -tepsiye serpmek için 

  • 4-5 bardak su



PATATESLİ SULU KÖFTE nin yapılışı:


  1. Tepsimize kıymayı, yıkanmış pirinci, ince rendelenmiş soğanı, kıyılmış maydanozu, 1/2 çay kaşığı tuzu, bir çimdik  karabiberi ekleyip güzelce özleşene kadar yoğuralım

  2. Tepsimize unu serpelim .

  3. Köfteyi minik minik toplar haline getirip bu unun içinde ara sıra sallayıp yuvarlayarak bulanmasını sağlayalım(ara sıra elinizi ıslatabilirsiniz)

  4. Tenceremize yağı ve salçayı koyup hafif kavuralım 

  5. 4-5 bardak suyu koyup kaynatalım

  6. Minik küpler halinde doğradığımız patatesleri bu suya ekleyelim

  7. Köfteleri ve yeterince tuzunu da ilave edip 10-15 dakika pişirelim







Afiyet olsun



No comments:

Post a Comment